søndag 17. august 2014

Limerick i Nordstrands blad: Naboens veps.

Vepse-limerick av Gro Jeanette Nilsen  i Nordstrands Blad!
Vepse-limerick av Gro Jeanette Nilsen
i Nordstrands Blad!
Ja, det var det jeg visste; Det var virkelig noe jeg ikke hadde fått med meg. Vepsediktet mitt som jeg tidligere har fortalt om, har stått på trykk i Nordstrand Blad - for lengst! Jeg fikk ikke tak i den avisen da, men jeg kontaktet redaksjonen i Nordstrand Blad, og der kunne de svare meg.
Det burde vært med et stedsnavn for å kunne kalles en limerick, men dette har jeg tydeligvis glemt i farten. Men når jeg nevner naboen, sier jeg jo at jeg er hjemme i hvertfall! :-) 

Diktet sto å lese i Nordstrands Blad 31. juli 2014, på side 19 :-) Lenge siden nå ja, men i dag fikk jeg faktisk avisen i postkassen - direkte fra redaksjonen. Er ikke det god service, kanskje? Et vepsebilde som illustrasjon hadde de også satt inn!
Og så er det jo sånn da, at når det gjelder limerick, er det viktig at helt konkrete linjer rimer på hverandre. I avisen kom dette litt feil ut, derfor skal du få den en gang til under her;

Naboens veps.

Naboens veps flyr i klikker
det er ikke morsomt, vær sikker!
Vil du ha skal du få,
det er mange
her nå,
men snart er det meg som stikker!


- Gro Jeanette Nilsen



Se også gjerne min vepsejakt i fjor.
Les gjerne flere av mine dikt på Diktsider

Har du hatt besøk av veps?


Likte du dette blogginnlegget? 
Del det gjerne med andre, og du må gjerne kommentere under!

Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen


#grojeanettesdikt 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?