torsdag 21. mai 2015

Medisinering er ikke alltid like enkelt!

I forrige innlegg fortalte jeg om da jeg leverte bokmanus, for flere uker siden. Den dagen var ikke spesielt god ettersom jeg ikke var helt i form, men dagen i dag (torsdag) var ikke akkurat særlig god den heller. Skikkelig drittdag, unnskyld språkbruken i dette innlegget!


Jeg skulle bare på et kjøpesenter og handle i dag da, men ting gikk ikke helt min vei helt fra starten av. For det første hadde jeg glemt den intravenøse medisineringen min i går, og i dag var jeg ikke helt i form. Derfor ble jeg nesten nødt til å ta medisineringen i dag før jeg dro. Både med håp om å bli bedre, og for å følge opp glemt dag for forebyggende behandling. Jeg hadde vondt i det samme benet og de samme smertene som jeg skrev om i forrige innlegg faktisk, selv om det var jo lenge siden! Men når indre blødninger og smerter er ille nok kan de vende tilbake om en stund, ikke alltid men noen ganger. I tillegg er det det benet jeg fra før har litt lite følelse i, derfor er det ikke alltid så lett å kjenne at de indre blødningene der ankommer, før de har tatt seg skikkelig opp.

Jeg vet ikke hvor mange nåler jeg brukte til stikkingen i formiddag jeg, men stikkeprosessen var litt av et helvete, jeg vekslet mellom blodårer å stikke i flere ganger, og jeg tror helt ærlig at i hvertfall en av de årene er rimelig utslitt. Det endte med at jeg fikk i meg den medisinen jeg skulle til slutt, ved å bruke en blodåre jeg vanligvis ikke bruker, nede på hånden. Jeg bruker den ikke fordi det er ekstra vondt og ekstra kronglete, men det må jeg visst begynne å revurdere ja.

Da jeg endelig kom meg ut døren, klar for handletur, var klokken nesten to, planen var å dra i halv tolv-tiden! Og beinet mitt var slett ikke i orden enda, så jeg tok med begge krykkene i dag også. Ble bedre i løpet av turen, da. Bilen gikk i hvertfall som en kule, utrolig at noe kunne gå bra i hvertfall. Vel fremme på kjøpesenteret startet jeg det hele med å sette meg med en kopp kaffe på yndlingskafeen for å roe ned og ta det litt pent. Så fikk jeg heller gjøre det jeg egentlig skulle etterpå.

For å si det sånn, jeg var glad jeg ikke hadde noen viktig avtale og skulle treffe noen et visst klokkeslett, siden ting gikk så utrolig dårlig i dag. Det er jo ikke mulig å avbryte medisineringen og vente noen timer heller, ettersom ferdigblandet medisin må benyttes der og da. En liten pause ja, men ikke flere timer!


Jaja, det var tilstandsrapporten fra denne torsdagen. Hadde egentlig flere ting jeg hadde tenkt å begynne å ta tak i denne dagen, men det er ikke alltid ting går etter planen, og man mister overskudd til å tenke på andre ting når man har viktige helserelaterte utfordringer som absolutt må fikses.

Note to self: Husk i hvertfall planlagte medisindager! Og bruk andre blodårer fra nå, i hvertfall en stund!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)